Koronawirus - jak zapobiegać zakażeniu? - ważne informacje dla Pacjentów | neoMedica
Rejestracja: 730 730 710
pn-pt: 7:00-20:00, sb: 8:00-13:00

Koronawirus – jak zapobiegać zakażeniu? – ważne informacje dla Pacjentów

10.03.2020

Z uwagi na nowe zarażenia  SARS-CoV-2 w Polsce, zalecamy stosowanie się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego:

 

 

1. Zalecenia dla osób, które były w miejscach występowania koronawirusa lub miały kontakt z osobą zakażoną

 

Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni byłeś w miejscu, gdzie występuje koronawirus lub miałeś kontakt z osobą zakażoną i zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak:

  • gorączka powyżej 38°C 
  • kaszel
  • duszności
  • problemy z oddychaniem

bezzwłocznie powiadom TELEFONICZNIE stację sanitarno – epidemiologiczną – NIE PRZYCHODŹ do lekarza POZ lub innej placówki medycznej!

Numer telefonu do stacji sanitarno – epidemiologicznej w Poznaniu: 609 794 670

W przypadku nasilonych objawów zadzwoń pod numer alarmowy 112 lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego (UNIKAJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO I SKUPISK LUDZI!)!

Oddziały zakaźne w Poznaniu:

  1. SZPITAL KLINICZNY IM. KAROLA JONSCHERA UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO IM. KAROLA MARCINKOWSKIEGO W POZNANIU, Poznań 60-572, ul. Szpitalna 27/33, telefon: 61 849 12 00
  2. Oddział VIII Chorób Zakaźnych i Neurologii, Pediatryczny, Poznań 60-572, ul. Szpitalna 27/33,  telefon: 504907994
  3. WIELOSPECJALISTYCZNY SZPITAL MIEJSKI IM. JÓZEFA STRUSIA Z ZAKŁADEM OPIEKUŃCZO – LECZNICZYM. SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ Z SIEDZIBĄ W POZNANIU PRZY UL. SZWAJCARSKIEJ 3, Poznań 61-285, ul. Szwajcarska 3, telefon: 61 873 90 000

INFOLINIA NFZ W SPRAWIE KORONAWIRUSA – 800 190 590

 

 

2. ZALECENIA DLA PACJENTÓW POZ (Podstawowej Opieki Zdrowotnej/ lekarza rodzinnego)

 

Kontaktuj się z przychodnią POZ WYŁĄCZNIE TELEFONICZNIE w takich sprawach jak:

  • umówienie porady lekarskiej
  • prośba o kontynuację leczenia i wypisania recepty
  • inne pytania i prośby

Do odwołania, zgodnie z komunikatem Głównego Inspektoratu Sanitarnego do lekarza rodzinnego wprowadzone zostały tzw. TELEPORADY – OBOWIĄZUJĄCE WSZYSTKICH PACJENTÓW:

KAŻDEMU pacjentowi, również bez cech infekcji, zgłaszającemu chęć wizyty u lekarza najpierw należy udzielić TELEPORADY.
Tylko w sytuacjach kiedy jest to niezbędne pacjent powinien zostać umówiony na konkretną godzinę do lekarza.
Lekarz udzielający TELEPORADY na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego.

Źródło: https://www.gov.pl/web/koronawirus/komunikat-glownego-inspektora-sanitarnego-w-sprawie-schematu-postepowania-dla-poz-i-nisoz 

 

Rekomendujemy korzystanie ze sprawdzonych źródeł informacji takich Ministerstwo Zdrowia i GIS: www.gov.pl/web/koronawirus

neoMedica – PLACÓWKA PRZYJAZNA PACJENTOWI

W neoMedica mamy kolejny powód do dumy! Otrzymaliśmy właśnie certyfikat PLACÓWKA PRZYJAZNA PACJENTOWI 2018 przyznany przez portal ZnanyLekarz.pl Dlaczego jest to dla nas tak ważne i satysfakcjonujące? Ponieważ certyfikaty przyznawane są placówkom medycznym, które w minionym 2018 roku, otrzymały najwięcej pozytywnych opinii od swoich Pacjentów na portalu znanylekarz.pl Radość jest tym większa, że możemy się […]

13.02.2019
Czytaj
Koronawirus – ważne informacje dla Pacjentów – cz. II

Szanowni Pacjenci, w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną związaną z zagrożeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 tzw. koronawirusem, prosimy Pacjentów o przestrzeganie wszystkich zasad higieny, bezpieczeństwa oraz profilaktyki związanej z koronawirusem, dostępnych tutaj -> ZASADY PROFILAKTYKI ZWIĄZANE Z KORONAWIRUSEM. Ponad to, prosimy, aby: Do neoMedica na wizyty lekarskie PRZYCHODZIĆ SAMEMU, a wyłącznie jeśli jest to konieczne z JEDNYM OPIEKUNEM.  […]

12.03.2020
Czytaj
AED – ratuje życie! Kiedy należy go użyć?

Od niedawna w Centrum Medycznym neoMedica znajduje się Automatyczny Zewnętrzny Defibrylator (AED) – współfinansowany ze środków UE. Urządzenie wisi tuż przy naszej rejestracji na parterze, a jego dokładna lokalizacja jest bardzo dobrze oznakowana wewnątrz i na zewnątrz naszej placówki. Zakup urządzenia był dla nas przemyślaną decyzją – chcemy aby nasi pacjenci czuli się w murach […]

19.11.2019
Czytaj
Współpracujemy z:
Dla Ciebie, dla zdrowia Umów się na wizytę